BRIS

Vi stödjer välgörenhet inom området barn och hälsa. Vi har samarbetat med BRIS sedan flera år och sprider deras värdefulla budskap både i livsmedelsbutiker och skolmatsalar. Genom de pengar vi skänker får fler barn möjlighet att kontakta en kurator hos BRIS för att prata om sina tankar och känslor. 

 


Några medarbetares ord om samarbetet med BRIS 

Mathias Grennard, Brand & Product Manager Lithells, berättar om hur deras samarbete med BRIS ser ut:

Precis som 2016 har vi i år en kampanj på Lithells, Barnens grillkorvar, där varje såld förpackning ger en krona till BRIS. Förra året kunde vi tack vare Lithells-kampanjen donera 171 045 kr till BRIS. Det räckte för att täcka kostnaderna för över 420 stödsamtal för barn som kontaktar BRIS för att prata om sina tankar och problem. I år har vi öka vår försäljning av barnens grillkorv och donerat 187.000 kr till Bris.

 

Pernilla Andersson, Brand & Product Manager Foodservice, berättar om hur deras samarbete med BRIS ser ut:

Två gånger om året har vi en kampanj där våra kunder får köpa produkter utifrån ett utvalt sortiment. 50 öre av varje sålt kilo från detta sortiment går direkt till BRIS. Tack vare våra kunder skänkte vi 93 127 kronor till verksamheten år 2016. Vi har också delat ut posters från BRIS att sätta upp i skolmatsalen. Tillsammans kan vi göra skillnad och målet är att nå ut med BRIS viktiga budskap till landets 1,4 miljoner elever, från förskolan till gymnasiet.

Bris logotyp